Ako robiť pútavé príspevky a obsah na Instagrame?

Ako robiť pútavé príspevky a obsah na Instagrame?

Ako robiť pútavé príspevky a obsah na Instagrame? 2560 1709 Evolum.sk

Ako robiť pútavé príspevky na Instagrame a komunikovať s followermi?

Ak chcete na Instagrame preraziť a získať viac followerov, angažovanosť alebo slušné portfólio pre prezentáciu svojej práce , mali by ste byť organizovaný a pridávať pútavý obsah pravidelne.  Ak chcete rozvíjať svoje podnikanie s Instagramom, je dôležitejšie ako kedykoľvek predtým vytvárať vysoko kvalitný ,pútavý obsah a mať aj určitú stratégiu.Do hry vstupuje aj algoritmus , ktorí už zrejme tušíte ako funguje a akým spôsobom sa radia vaše príspevky. Konzistencia(pravidelnosť) je kľúčová vlastnosť . Musíte byť schopní pravidelne vytvárať a zverejňovať obsah, ktorý sa bude vášmu publiku páčiť a budete s ním môcť pracovať.

Budeme sa zaoberať ako :

1.Vytvárať obsah

2.Plánovanovať obsah , čo najlepšie a najfektívnejšie.

3.Upravovať fotky

Jedna vec, ktorú budete potrebovať na vytvorenie obsahu na Instagrame môže byť kamera alebo môžete siahnuť po fotobanke či videobanke. Netrápte sa ak sa do vášho rozpočtu nezmestí zrkadlovka , či platené nástroje , ktorá vytvárajú žiarivé fotky.Existuje niekoľko úžasných účtov na Instagrame, ktoré všetky fotky nasnímali len pomocou fotoaparátu v telefóne, a dôvod, prečo sú skutočne úspešným, nie je preto, že používajú najdrahší fotoaparát či zrkadlovku!

Ak sa pozriete na niektoré z najúspešnejších účtov na Instagrame, všimnete si, že všetci majú jednu vec spoločnú bez ohľadu na to, v akom odvetví sa nachádzajú. Všetci majú silnú estetickú líniu a pútavý profil na Instagrame, ktorej sa držia!

example 2

example 3

example 5

 

Pokiaľ však nemáte možnosť nasnímať fotky , ktoré by zapadli do vášho obsah , tak si môžete vybrať a spracovať niektoré fotky z fotobánk.

Len nezabudnite zvoliť alebo vytvoriť správnu veľkosť obrázka. Tu v zobrazenej grafike nájdete správny pomer strán a rozmery fotiek . Snažte sa zaplniť čo najväčšiu časť displeja , preto sa vyhnite pokiaľ je možné rozmerom ako krajina s pomerom strán 1.91:1 . 

instagram velkost fotiek

Zdroj: later.com

Nemáte čas na vytvorenie vlastného obsahu na Instagrame? Dobrá správa je, že nemusíte mať ! Môžete jednoducho reprodukovať a repostovať (preposielať) obsah iných užívateľov . Postačí ak sa spýtate autora na zverejnenie alebo zachováte náležitý kredit – tým , že označíte a napíšte , že repostujete fotku od @autora. Pomôcť vám môže aj aplikácia Repost od Instagramu.

A čo plánovanie ? Odporúčame stráviť v aplikácií instagramu určitý čas , zapájať sa k príspevkom ostatných používateľov . Nemusíte však tu tráviť dennodenne svoj drahocenný čas a jednoducho si naplánujete svoje príspevky pomocou bezplatného nástroja od facebooku Creator Studio , kde dokážete nahrať svoje fotky aj videá do IGTV. Nevýhodou sú stále interaktívne príbehy stories , ktoré inak bezplatne ako v aplikácii Instagramu nevytvoríte v predstihu.

Úprava fotiek ? Nie je tajomstvom , že najpoužívanejším nástrojom pre editovanie fotiek na Instagram je platený softwér (deskopové riešenie) Adobe Lightroom spolu s doplnkami (presentami) .

Presenty sú sady pred pripravených krokov na úpravu fotografií. Fungujú v Adobe Lightroom, ale aj iných programoch. Ich použitie je jednoduché – jedným kliknutím preset aktivujete a automaticky sa vykoná celý rad úprav snímky. Presetov je k dispozícii mnoho, pre rôzne fotografické žánre, napríklad na rýchlu úpravu portrétov, krajiny, pouličných street fotografií, produktových snímok. Môžete si tiež vytvoriť svoj vlastný preset a uložiť si ho. 

Nie je nutnosť používať tieto platené nástroje . Chceme však ukázať ako vznikajú tie najžiarivejšie fotky na Instagrame. Podobným spôsobom ľudia upravujú aj tému respektíve tóny svojích všetkých fotografií v profile. Ak ste sa rozhodli zverejňovať svoje fotky aj naďalej pomocou vášho smartfónu a potrebujete rýchlo preniesť , či mať všetky fotky pokope odporúčame si pre správu fotografií vytvoriť samostatnú knižnicu pomocou cloudového riešenia.

Riešenie cloudových úložísk je v poslednom čase veľmi obľúbené. Vďaka cloudu nepotrebujete mať svoje súbory všetky uložené fyzicky v pamäti telefónu či v počítači. Jednoducho ich odošlete na cloud a máte k nim prístup odkiaľkoľvek. Samozrejme, ak máte k dispozícii internetové pripojenie.

Úprava a plánovanie fotiek na Instagrame

Teraz už viete ako upraviť fotky a naplánovať príspevky. Zameriame sa tento krát na na optimalizáciu príspevkov. Tu je niekoľko spôsobov, ako zvýšiť dosah, zlepšiť zapojenie followerov a rozšíriť základňu fanúšikov.Tu je niekoľko dôležitých osvedčených bodov, ktoré treba mať na pamäti pri vytváraní obsahu na Instagrame:

1.Vždy majte na pamäti svoje ciele. Kedykoľvek prídete s nápadom na obsah, opýtajte sa sami seba, čo vám to pomôže dosiahnuť.

2.Používajte kvalitné fotky, video a zvuk. Či už kupujete fotografie alebo ich sami vytvárate (aj keď je len to pomocou smartfónu), váš obsah mal by zodpovedať určitej kvalite. 

3.Uistite sa, že váš obsah má pre platformu optimálnu veľkosť, najmä ak ho vytvárate alebo upravujete pomocou nástroja tretej strany. Väčšina obrazových nástrojov ponúka rôzne možnosti veľkosti, vrátane rôznych typov príspevkov na Instagrame.

Na instagrame okrem sledovania profilov , dokážete sledovať aj hashtagy a pomocou nich dokážete aj získať mnoho inšpirácie od podobných profilov pre tvorbu obsahu. Môžete aj rovnako si vytvoriť kolekciu uložených príspevkov , ktoré patria do vašich záujmov. 

Dĺžka príspevku 

V súčasnosti môžu mať popisy Instagramu dĺžku až 2 200 znakov a môžu obsahovať až 30 značiek hashtag v celom príspevku, čo zahŕňa aj značky hashtag ponechané v komentároch.Dĺžka vášho popisu na Instagrame bude čiastočne závisieť od typu uverejneného obsahu .

Ak chcete propagovať odkaz alebo smerovať ľudí aby navštívili vašu web stránku v popise a smerovať k nej návštevnosť,tak odporúčame krátky a jednoduchý popis, aby ľudia videli vašu CTA (CLICK TO ACTION/Výzvu k akcii) bez toho, aby si museli prečítať niekoľko odsekov.Ak sa naopak chcete vzdelávať alebo rozprávať príbeh, použite dlhší titulok. Výzva na akciu nemusí znamenať primo navštíviť webovú stránku ale môže vám pomôcť zapojiť publikum do vášho obsahu napríklad – otázkou a odpoveďou v komentári , či v správe. 

CT3

Výzva k akcii : otvoriť si link v bio popise

CTA1 call to action instgram

Výzva k akcii : Označiť používateľa v komentári /zvýšenie miery zapojenia/

CTA2

Výzva k akcii : otvoriť si link v bio popise.

Pridávanie relevantných hashtagov 

Ak ste obrovská značka s určitým vplyvom , možno nebudete musieť používať hashtagy stále. Ak ste však vlastníte profil s nižším počtom sledovateľov , nezabudnite venovať pozornosť hashtagom a správne ich používať. Inak prichádzate o možnosť osloviť viac ľudí s príspevkami. Pridávať hashtagy k príspevkom je jedna z možností , Instagram však z vášho správania respektíve zo správania iných používateľov zobrazovať príspevky v hlavnom feed alebo Explore. To znamená , že vaše príspevky sa môžu zobraziť aj ľudom v explore feed bez použití hashtagov. Ak sa rozhodnete ich používať uľahčíte možnosť vyhľadania iným používateľom ako cestu k vášmu obsahu.

Ako vyhľadať hashtagy a aké nástroje používať ?

Ako prvé znova sa môžeme nahliadnuť do aplikácie. Instagram vám zobrazí počet príspevkov , ktoré obsahujú prislušný hashtag a podobné .

Nástroje : (nevýhodou môže byť absencia alebo nízky počet slovenských hastagov)

http://all-hashtag.com/

https://seekmetrics.com/

Odporúčame nástroj 

https://displaypurposes.com/  kde dokážete zistiť naozaj užitočné štatistiky pre  dané kľučové hashtagy ako počet príspevkov či demografiu.

Lokalita / Alt text = čím viac informácií môžete odovzdať Instagramu , tým lepšie pre algoritmus a radenie príspevkov. Podobne ako pri hashtagoch , tak aj podľa lokality si používatelia dokážu vyhľadať a objaviť vaše fotky.

View this post on Instagram

?? Chefchaouen Chefchaouen a jeho asi 40-tisíc obyvateľov hľadajte v severnej časti Maroka v pohorí Ríf v oblasti medzi Atlantickým oceánom a Stredozemným morom. Táto strategická poloha mesta nie je vôbec náhodná. Chefchaouen bolo totiž pôvodne vojenskou pevnosťou a základňou pre útoky Maročanov na portugalských kolonistov, ktorých sa im nakoniec zo severného pobrežia Afriky predsa len podarilo vyhnať. Chefchaouen tak stratil svoju významnú vojenskú úlohu a získalo celkom inú. Stalo sa útočiskom židovských a moslimských utečencov z Európy. Pôvabné a preslávené modré sfarbenie starého mesta v Chefchaouen je podľa mnohých výtvorom Židov, ktorí z Európy utiekli pred rastúcim šovinizmom v časoch, kedy sa v Nemecku k moci dostával Adolf Hitler. Domy, všetky do jedného natreté do modra, majú skutočne na svedomí židovský prisťahovalci. Pravdou však je, že sa to stalo omnoho skôr. Zvyk natierať domy na modro priniesli do mesta Chefchaouen Židia utekajúci pred španielskou inkvizícou už na prelome 15. a 16. storočia. Svedčí o tom i samotná architektúra samotného starého mesta v ktorom jasne cítiť prvky andalúzskej kultúry. #maroko #semchcemist #uzasnemiesta #uzasnemiestonavylet #vyletik #2020 #dnescestujem #milujemcestovanie #dobrylajf #vyletnici #cestujemeczsk #hybajcestovat #dnescestujeme #naceste #uzasnemista #minveciviczazitku #cestovanienasbavi #cestovatelskyblog #zazitky #neseddoma #fotimmobilem #fotografia #cestujsfotkou #bloggersre #czechexplorers #letomsvetom #spoznavamesvet #chefchaouen

A post shared by Sem Chcem Ísť (@semchcemist) on

Príklad príspevku :

Použili sme carousel s pomerom fotky 4:5 , pridali alt tagy ,označili miesto, pridali sprievodný text profilu, označili podobné profily na obrázku a pridali 28 hashtagov , v zložení :

1.Hashtag – značka = #semchcemist

2.Hashtagy – miesto = #maroko #chefchaouen

3.Zvyšné hastagy boli zmes hashtagov v nízkou ,strednou a vysokou hustotou príspevkov

použité hashtagy

Príbehy Stories

Z príbehov na Instagrame sa stal fenomén kanálov sociálnych sietí.  Príbehy každý deň po celom svete sa tešia pozornosti a obľúbenosti .  Sú presvedčivým argumentom pre spoločnosti alebo osobné profily, aby ste uvedomili ich potenciál

stories instagram 1

https://www.instagram.com/casetify/

 

 

stories instagram 2

https://www.instagram.com/sand_cloud/

 

stories instagram 2

https://www.instagram.com/masterdynamic/

stories instagram 3

https://www.instagram.com/alphalete/

Nech už je váš cieľ akýkoľvek, mali by ste sa zamerať na vytváranie vysoko kvalitného interaktívneho obsahu aj pre príbehy stories, ktorý inšpiruje používateľov, aby sa im páčili, komentovali a zdieľali. To môže byť kľúč k úspešnej kampani!

Profitujte zo zvýraznených Príbehov

zvyraznenia stories

Svoje obľúbené príbehy môžete pripnúť vo svojom profile aj po 24 hodinách. Je to vynikajúca stratégia na zvýšenie návštevnosti vašich webových stránok alebo pre pripomenutie hodnotného obsahu. Zvýraznené stories dokážete kategorizovať do jednotlivých sekcií , ktoré si vopred vytvoríte. Ak ste napríklad spoločnosť alebo predávate niektoré produkty na Instagrame, použite túto vynikajúcu funkciu na prezentáciu svojich produktov – tým , že označíte produkty. Zákazníka smerujte na web dokončiť nákupný proces.

Prístup k exkluzívnemu obsahu.

Patrite medzi prvých a nezmeškajte tie najlepšie novinky z digitálneho marketingu a sociálnych sietí.

NEWSLETTER S EXKLÚZÍVNYM OBSAHOM. NEZMEŠKAJTE UŽ ŽIADNE NOVINKY ZO SVETA ONLINE MARKETINGU.

Kontaktujte nás

logo footer

Tel: +421 944 625 143
Email : podpora@evolum.sk
Messenger : http://m.me/evolum.sk
WhatsApp : +421 944 625 143

Copyright© 2018-2024 by Evolum. Všetky práva vyhradené.

    Používaním stránok Evolum.sk súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.
    Viac informácii